auto’s vanuit bosjes onder vuur genomen

Louise de Graaf



Op een autoweg in de Amerikaanse staat Kentucky zijn voorbijrijdende auto’s vanuit de bosjes beschoten. Er zijn zeker 7 mensen gewond geraakt, zeggen de plaatselijke autoriteiten.

De schoten werden gelost langs de I-75, een weg in de buurt van de plaats London. De weg werd urenlang afgesloten, en de politie opende een klopjacht op de schutter. Maar die is nog niet gevonden.

Volgens een woordvoerder van de politie werd de weg rond 17.30 uur lokale tijd beschoten. Toen agenten ter plaatse kwamen, troffen ze meerdere auto’s langs de kant van de weg aan. 

“Toen onze eerste twee eenheden ter plaatse kwamen, omschreven ze de situatie als ‘een gekkenhuis’. Mensen langs de kant van de weg, alarmlichten aan, kogelgaten, kapotte ramen, negen voertuigen beschoten. Kun je je dat voorstellen? Gewoon chaos”, zegt de woordvoerder.

Ernstige verwondingen

De gewonde automobilisten zijn in stabiele toestand, sommigen hebben ‘zeer ernstige’ verwondingen. “Eén persoon is in het gezicht geraakt.”

Een 32-jarige man wordt aangemerkt als ‘persoon van belang’ bij de schietpartij. Hij wordt door de politie beschouwd als ‘gewapend en gevaarlijk’. Het bosgebied bij de weg is doorzocht, maar tot op heden is er nog geen verdachte opgepakt. 



Website

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment