City wint stadsderby van Manchester met 3-0 van United

Louise de Graaf



Voor de 197e stadsderby was er een eerbetoon aan de op 46-jarige leeftijd overleden bokser en City-fan Ricky Hatton.

Doelman Gianluigi Donnarumma stond voor het eerst in het doel van City. Coach Pep Guardiola gaf Tijjani Reijnders een basisplaats en zette Nathan Aké op de bank. Bij United stond Matthijs de Ligt vanaf het begin in het veld en was Joshua Zirkzee reserve. Aké en Zirkzee vielen nog wel in.

City kreeg na achttien seconden al de eerste mogelijkheid via Haaland. De Noorse spits schoot voorlangs. Foden kopte in de achttiende minuut wel raak uit een voorzet van Jérémy Doku. Haaland maakte in de 53e en in de 68e minuut de 2-0 en de 3-0 voor City.



Website

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment