Kijkers moeten wennen aan nieuwe finale-opzet The voice of Holland: ‘Duurt lang’

Louise de Graaf



“De finale hoort live te zijn”

De reguliere aflevering van The voice of Holland werd nog wel op het vertrouwde tijdstip uitgezonden, maar de onthulling van de winnaar volgde pas bijna een uur later. Veel kijkers ervaren dit als onhandig en noemen het onder meer ‘een groot nadeel’. 

‘Liveshows schrappen, oké, maar de finale hoort live te zijn’, schrijft iemand op X. Een andere kijker reageert: ‘Wie kwam er op het idee om de live uitslag zo aan te pakken? Vreselijk hoelang dit duurt.’

De tekst loopt onder de X-berichten door. 

Over winnaar Ruben zijn de reacties juist een stuk positiever. Zo schrijft een enthousiaste kijker: ‘Ruben voor de overwinning’. Een ander laat weten: ‘Gefeliciteerd Ruben! Zijn single klinkt leuk, country vibes.’

Na de bekendmaking kon Ruben nauwelijks bevatten dat hij had gewonnen. “Ik kan wel janken”, riep hij verbaasd. “Ik ben echt heel erg dankbaar. Ik had verwacht dat het een van jullie zou zijn, jullie hebben het echt goed gedaan”, richtte hij zich tot zijn medekandidaten.

Ook zijn coaches Suzan en Freek Rikkerink reageerden uitbundig op de overwinning. “Zo trots. Als je kijkt naar de groei die hij door heeft gemaakt. Dit is pas het begin, dat is het leuke”, aldus Freek. 

Suzan kan haar blijdschap nauwelijks onderdrukken. “Ik tril er helemaal van. Dit is de mooiste prijs die Ruben ooit heeft gewonnen”, zei ze enthousiast. “Ik ben zo blij gewoon. Alsof ik opnieuw een kind heb gekregen. Ik ben net zo blij als bij de bevalling”, grapte ze.

Benieuwd naar de nieuwe single van Ruben? Je hoort het nummer in onderstaande video. 



Website

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment