EK-gadget Heineken voor honderden euro’s op Marktplaats: ‘Te groot’

Louise de Graaf



De Stoelbox is een stoel met daaronder een schuiflade met een koelbox, waarin je een kratje bier koel kunt houden tijdens een voetbalwedstrijd. Heel wat Nederlanders hebben er eentje weten te winnen.

Maar sommigen willen er nu alweer vanaf. En dat terwijl de halve finale, komende woensdag met het Nederlands elftal tegen Engeland, nog moeten worden gespeeld. En wie weet daarna zelfs de finale.

Nederlandse consumenten konden in totaal 450 stoelboxen van Heineken winnen. Daarvan staan er nu zo’n 40 op Marktplaats te koop – dat is bijna één op de tien gewonnen stoelboxen.

Zelf naar de koelkast

Blijkbaar hebben heel wat winnaars liever geld en vinden ze het niet erg om woensdag naar de koelkast te moeten lopen als ze wat willen drinken, met het risico dat ze een doelpunt missen.

Eén verkoper heeft zelfs twee stoelen te koop staan. Sommige winnaars willen er minstens een paar honderd euro voor hebben. Op andere stoelen is al 800 euro geboden.

Andere liefhebbers bieden minder, maar er zijn toch al heel wat biedingen van meerdere honderden euro’s.

‘Te groot’

‘The one and only voor je mancave’, prijst Roy de stoel aan die hij te koop heeft gezet. Je krijgt er bij hem zelfs een sixpack Heineken bij. De stoel is erg breed en past niet op de daarvoor bestemde kamer, verklaart Roy zijn aanbod. “En een extra zakcentje is nooit weg”, voegt hij eraan toe.

De afmetingen van de stoel zijn iets waar ook anderen tegenaan lopen. “Ik ging er echt voor, omdat ik hem mooi vind”, zegt Til. “Maar hij blijkt toch te groot te zijn.” En ‘RWE’ zegt: “ik krijg ze met geen mogelijkheid het huis binnen. Dus helaas dan maar weer in de verkoop. Hopelijk dat ik er iemand anders blij mee kan maken.”

Jacqueline dacht in eerste instantie dat het om een plastic opblaasstoel ging. Maar nu dat niet het geval is, heeft ze er geen plaats voor. Het is een ‘enorme sta-in-de-weg’, zegt ook Mieke. Maar “als ik een (wo)mancave had gehad, was het een ander verhaal geweest”, voegt ze eraan toe.

Steeds iets nieuws verzinnen

Als het Nederlands elftal meedoet aan een EK of WK, doen bedrijven en marketingdeskundigen hun best om iets te verzinnen om klanten te trekken. De stoelboxen van Heineken kon je alleen via Albert Heijn in Nederland winnen.

Heineken kwam ook in andere supermarkten met acties. Zo kon je bij Jumbo een ‘Biermertje’ winnen, en bij Plus een ‘Heerlijk Helder Speakertje’. Bij supermarkten die samen inkopen via Superunie, zoals Dekamarkt, Vomar en Hoogvliet, kon je een koelbox winnen.



Website

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment