Premier Tech trekt zich niet terug uit Vuelta

Louise de Graaf



“Israel – Premier Tech is een professionele wielerploeg. Daarom is het team vastbesloten te blijven koersen in de Vuelta”, schreef de ploeg. “Elke andere actie zou een gevaarlijk precedent scheppen in de wielersport, niet alleen voor Israel – Premier Tech, maar ook voor alle andere ploegen.”

“Israel – Premier Tech heeft herhaaldelijk zijn respect uitgedrukt voor ieders recht op protest, zolang dat protest vredevol blijft en de veiligheid in het peloton niet in het gedrang brengt. De Vuelta-organisatie en de politie doen alles wat ze kunnen om een veilige omgeving te scheppen, en daar zijn we dankbaar voor. Niettemin was het gedrag van zij die vandaag in Bilbao protesteerden niet alleen gevaarlijk, maar ook contraproductief voor hun zaak”, aldus de ploeg.



Website

Lees ook deze artikelen

Leave a Comment